Thursday, March 28, 2013

Ασφάλεια Καταθέσεων

Πολύ κουβέντα γίνεται, ιδιαίτερα στα τηλε-καφέ, για το πόσο ¨κινδυνεύουν οι καταθέσεις" και για το πόσο ασφαλείς αισθάνονται οι καταθέτες, εδώ και στην Ευρώπη! .... Μπούρδες!... και "κουβέντα να γίνεται"!.
Και όμως, αυτές οι μπούρδες, που εκστομίζονται απο τις αδαείς τηλε-περσόνες του MEGA, ANT1, SKAI, και ΝΕΤ, έχουν φέρει αποτέλεσμα: έχουν διαμορφώσει άποψη.
Το ΒΗΜΑ/on-line κάνει ψηφοφορία με το ερώτημα: "πόσο ασφαλείς αισθάνεστε για τις καταθέσεις σας;" Οι απαντήσεις μέχρι τώρα είναι 604 στο σύνολο. (μία είναι δική μου). Στατιστικά, όχι κακός αριθμός απαντήσεων.
Το σημαντικό, και τραγικό, είναι οτι το 65% απαντά "λίγο" ή "καθόλου".

Εγώ, τώρα, γιατί ψήφισα "πολύ"; Είμαι τόσο μπουμπούνας; Καλά, εντάξει, αλλά τόοοοσο, ρε γ.....?

Πού κάνω λάθος στο συλλογισμό μου; (υπόχρεος σε όποιον μου ανοίξει τα στραβά!, και με αμοιβή!).
Ας υποθέσουμε οτι έχω κατάθεση στη ΧΨΩ τράπεζα 90Κ ΕΥΡΩ. (Έχω κι άλλα φράγκα; αυτά όμως είναι σε χαρτοφυλάκιο με μετοχές ( Φρανκφούρτη, Λονδίνο, κλπ.), bunds, gilds, treasuries, corporate bonds, ... και δέν συμμαζεύεται! Δέν ξέρω πόσα έχω γιατί, όπως είπε ο Lamar Hunt: "Αν ξέρεις πόσα έχεις, δέν έχεις αρκετά!" .
Έ!, ΔΕΝ φοβάμαι: γιατί άν η ΧΨΩ τράπεζα χρεοκοπήσει, η χώρα που έχει έδρα η ΧΨΩ, εγγυάται την κατάθεσή μου! (τελεία).
Άν βέβαια χρεοκοπήσει η χώρα, είναι άλλο "καπέλλο".

Άν κάποιος, γιατρός ή χασάπης,  έχει κατάθεση, ας πούμε, 300Κ ΕΥΡΩ και με ρωτήσει σχετικά, θα του απαντήσω:
" Αυτό που έχεις, δέν είναι κατάθεση, αλλά επένδυση. Ζύγισες απόδοση/ρίσκο και τα "πάρκαρες" στην τράπεζα. Άν φοβάσαι οτι η τράπεζα μπορεί να χρεοκοπήσει, πάρτα απο αυτήν και πήγαινέ τα σε μια άλλη. Ποιά; Σ'αυτήν που σου δείνει επιτόκιο "αγοράς" όχι μεγαλύτερο.

Σοβαρά, τώρα: Σε Ελλάδα και Γερμανία, πάνω απο το 90% των καταθέσεων είναι σε λογαριασμούς κάτω των 100Κ  Εγγυημένες δηλαδή απο Ελληνικό και Γερμανικό Δημόσιο αντίστοιχα.
Στην Κύπρο, αυτές οι καταθέσεις είναι περί το 75%

Δικαιολογείται λοιπόν το 65 % των επισκεπτών στο ΒΗΜΑ/on-line που δηλώνουν "λίγο"+"καθόλου" ασφαλείς;

No comments:

Post a Comment